Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Monitoring

Je důvod se obávat chytré karantény?

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Začátkem května byla spuštěna tzv. chytrá karanténa. Jedná se o nástroj, díky němuž hygienici v případě vašeho souhlasu dostanou údaje, které mohou najít lidi, se kterými jste byli v uplynulých dnech v kontaktu. Součástí chytré karantény jsou i dvě aplikace, které si můžete (a nemusíte) instalovat na váš telefon. Jedná se o aplikace Erouška a Mapy.cz. Hygienikům také můžete poskytnout své bankovní údaje, důležitá jsou především data získaná při platbě kartou. Jak již bylo naznačeno, jedná se o dobrovolný nástroj. Drtivá většina nakažených však data poskytne.

Přestože před sdílením údajů varuje například Cena Velkého bratra ČR, důraz je kladen na bezpečnost lidí předávající údaje, ve smyslu toho, aby se údaje nedostaly žádné další třetí osobě.

„Technická část chytré karantény je jeden z nejvíce transparentních projektů, co tu máme. Postavený v úzké spolupráci s ÚOOÚ, ČNB, právníky bankovní asociace a APMS. Nakládání s daty kontroluje opozice a pro realizatora na jednotlivé kroky dohlíží PwC. Všechna data, která v rámci vzpomínkové mapy vzniknou, jsou do 6 hodin smazaná. Jediný účel je podpořit epidemiologické šetření. Pokud díky vzpomínkové mapě řeknu o kontakt navíc a tento kontakt nenakazí díky včasnému zásahu hygieny svoje prarodiče, kteří mohou zbytečně umřít, je to skvělé. Vzpomínkovou mapu vidí jen jeden operátor z mnoha stovek a po skončení telefonního hovoru se smaže. Není pravda, že jsou data v USA. A není pravda, že hledáme jen kontakty, které nakažený zná. Dobré je zjistit i restaurace a jiné služby, které nakažený navštívil. Data jsou šifrovaná (encryption at-rest) – Amazon k nim nemá přístup. Zůstávají v EU. Do US se dostanou na základě dvou možných scénářů: 1) zapneme na CDN replikaci mimo EU nebo si nastavíme S3 bucket tak aby byl kvůli lepší dostupnosti zrcadlený do US 2) Amazon bude muset data vydat na základě žádosti soudu,“ napsal jeden z iniciátorů myšlenky chytré karantény Petr Šimeček.

Více o zabezpečení například zde.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Manipulace Davida Martinka ohledně smlouvy DCA

David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…

22 hodin ago

Česká pošta mění uniformy, prokremelští aktivisté to okamžitě spojují s Ukrajinou

Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…

1 dnem ago

Ukrajinští neonacisté Rédové vadí, slovenští ne

Petra Rédová je jednou z aktivistek, které rády poukazují na údajný neonacismus na Ukrajině. Nedávno…

2 dny ago

Opět se šíří lež, že bude rušen svátek 8. května

Jakýsi pamflet z e-mailu je pro některé dostatečným důkazem, že vláda se údajně rozhodla zrušit…

3 dny ago

Za co všechno může být souzen Pavel Zítko?

Asi všichni zaznamenali zprávu, že dezinformátora Pavla Zítka hledá policie. Podle dostupných informací o zadržení…

3 dny ago

Polský generál Adam Marczak byl prý zabit na Ukrajině. Nic takového se nastalo

I v českém prostředí je šířena zpráva, že Rusko zabilo několik vysoce postavených důstojníků NATO na…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google