Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Lidé

Fén za desetitisíce v lahvích za 30 korun

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Pavel Zítko je jeden z dezinformátorů, který vydělává na dezinformacích sta tisíce ročně. A také podvodník, kterému se říká „šmejd“. Svým důvěřivcům prodává fén na vodu, který má prý z obyčejné vody udělat jakýsi elixír za 2 999 euro. Tedy bezmála 80 tisíc korun. Že je to podvod snad nemá cenu vysvětlovat. Samozřejmě existují různé změkčovače vody či ji je možné částečně vyfiltrovat. Tato zařízení však stojí zlomek této částky a prodávají je a instalují je seriózní firmy.

Zajímavé však i je, jak Zítko tyto své produkty prodává. Prodává je na různých setkáních, na kterých své podvodné produkty představuje. Údajně vyfénovanou vodu pak dává ochutnat do PET láhví. Do PET lahví za 30 korun. Jinými slovy, Zítko nalije obyčejnou vodu „do krásně vypadajících“ PET  lahví za pár korun a před zraky lidí vodu prý vyfénuje a začne tvrdit, že jde o zázračnou vodu. Následně za fén, který jde koupit za pár tisíc korun, vyinkasuje desetitisíce.

V této souvislosti je nutné připomenout, že Pavel Zítko vydělává na důvěře lidí sledujících jeho kanály. „Klientem Fio banky je i exposlanec Lubomír Volný, kterého policie prověřuje pro schvalování ruské invaze. I jeho označilo vnitro za hlasatele propagandy Kremlu. A také Pavel Zítko, který v jednom z videí tvrdil, že Ukrajinci v podzemí Černobylu věznili v řetězech děti a odebírali jim orgány. Dlouhodobě také šíří konspirační teorie o proticovidových vakcínách, které podle něj obsahují virus HIV. Lidé mu posílají na účet jeho spolku Srdcem pro vlast statisíce korun,“ psal web Aktuálně.cz.

„Lidé, kteří na sociálních sítích šíří dezinformace, vybírají od svých příznivců stovky tisíc korun. Upozorňují na to Hospodářské noviny. Přes 224 tisíc lidé poslali třeba spolku Srdcem pro vlast. Je to zřejmé z transparentního účtu, ze kterého už zhruba 207 tisíc odteklo. Peníze na účet chodí výhradně v menších částkách. Jeho majitel a předseda spolku Pavel Zítko je ale zároveň v exekuci a oficiálně bez příjmů,“ upozornil Český rozhlas.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Ne, Ukrajinka nevyhrála mistrovství světa v sexu

Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…

4 hodiny ago

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

22 hodin ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

1 dnem ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

2 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

3 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google