Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Monitoring

Facebook tvrdí, že odstraňování fake news je v rozporu se svobodou slova

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Společnost Facebook oznámila, že falešné zprávy a dezinformace ze své platformy nebude odstraňovat. Svůj postoj vedení obhajuje tvrzením, že cenzura informací je v přímém rozporu s principy svobody slova.

Pro omezení dosahu dezinformací a hoaxů se gigant rozhodl takové příspěvky posouvat na nižší příčky při zobrazování nástěnky. Má na to posloužit pokročilý algoritmus, který “fake news” dokáže identifikovat a snížit tak jejich potenciální organický dosah. Podle Facebooku díky tomuto kroku budou mít příspěvky, které Facebook vyhodnotí jako dezinformace, v průměru až o 80 procent zobrazení méně.

V rámci různých aktivit, které vyzývají k ostražitosti před falešnými zprávami a propagandou, začal Facebook s vlastní reklamní kampaní s názvem “fake news is not our friend” (falešné zprávy nejsou náš přítel). Kampaň však bohužel v současnosti probíhá jen v Británii.

Nejpopulárnější sociální síť byla v nedávné době často kritizována pro nedostatečnou ochranu osobních údajů jejích uživatelů, kterou odhalil skandál se společností Cambridge Analytica. Vlna kritiky se však na Facebook valila i z důvodu dezinformačních kampaní, jejichž cílem bylo ovlivnit zahraniční volby.

Vedení se v posledních měsících snaží přesvědčit veřejnost o tom, že boj s dezinformacemi bere vážně. Zpochybňuje to však skutečnost, že Facebook nijak neomezil činnost stránek, které opakovaně šíří prokázáné lži a manipulace.

Konkurenční Twitter na “fake news” reaguje rázněji – denně smaže v průměru až milion falešných účtů a botů, kteří byli například během amerických prezidentských voleb použiti na automatizované šíření manipulací a hoaxů. Taková snaha Twitteru o zamezení šíření dezinformací se dotkne až šesti procent všech registrovaných účtů.

Facebook se brání tvrzením, že sociální síť “byla založena jako místo, kde mohou různí lidé vyjádřit svůj názor”.

Původně vyšlo na slovenském webu Antipropaganda.sk:

Napsal:  David Borovský

 

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Antipropaganda.sk

Recent Posts

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem: Zabila…

6 hodin ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

13 hodin ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

2 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

3 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

3 dny ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google