Vysoký představitel Unie pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku Josep Borrell chce být více aktivní v boji proti dezinformacím. Vyjádřil se, že bude nutné navýšit rozpočet na boj s dezinformacemi a také kromě Ruska se zaměřit na Čínu.
Tým místopředsedkyně Evropské komise pro hodnoty a transparentnost v komisi Ursuly von der Leyenové mezi tím vytvořil strategii proti dezinformacím souvisejících s COVID-19. Evropská komise chce opatření vyzkoušet předtím, než začneme tvořit komplexnější strategii, kterou mají v plánu připravit na konci roku.
Součástí plánu je větší zapojení sociálních sítí do boje proti dezinformacím. Podle Jourové by ovšem měly hrát zásadní roli také velké internetové firmy jako Facebook, Twitter či Google, které se mají aktivněji zapojit do boje s nepravdivými a zavádějícími informacemi.
Tyto platformy již v rámci dobrovolného kodexu s Bruselem na odhalování dezinformací spolupracují a například Google na celém světě zablokoval či odstranil na 80 milionů reklam a oznámení spojených s koronavirem. Komise nyní chce, aby sítě a vyhledávače začaly více spolupracovat s agenturami ověřujícími fakta a každý měsíc informovaly o svých výsledcích.
Brusel hodlá v rámci nové strategie posílit unijní kapacity v odhalování a analýze dezinformací a rizik s nimi spojených. EU chce rovněž v tomto směru začít blíže spolupracovat s NATO či skupinou vyspělých ekonomik G7.
Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…
Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…
Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…
Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…
„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…
Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…