Kromě falešných zpráv můžeme na internetu narazit i na další nástrahy, které se mohou týkat vás i vašich dětí. Téma sexuálního obtěžování nezletilých na internetu otevírá připravovaný dokument V síti režisérů Barbory Chalupové a Víta Klusáka. Na jiná nebezpečí upozorňuje i agentura AETNA.

Podle ní téměř polovina dvanáctiletých dětí používá denně minimálně dvě sociální sítě, téměř čtvrtina z nich se na internetu baví s lidmi, které nezná osobně; a více než třetina pak posílá osobní fotografie svým „kamarádům“ na sítích. To je jen malý zlomek dat, které vyplynuly z kampaně Zelený medvěd, kterou strategicko-kreativní agentura AETNA připravila pro společnost Kaspersky. V průběhu května a června se do ní zapojilo 3 627 dětí a mladistvých.

 Chování dětí na internetu je velké téma a jen minimum rodičů skutečně tuší, co jejich ratolesti na svých telefonech, tabletech nebo noteboocích skutečně dělají. Proto jsme celý kvíz pojali tak, abychom rodičům dali k dispozici odpovědi svých dětí a zároveň je pomocí e-mailů dále informovali o reálných hrozbách u jednotlivých odpovědí – ať už jde o využívání sociálních sítí, sdílení hesel či fotografií nebo velkou oblast kyberšikany či stalkingu,“ vysvětluje Marek Elznic, account manager agentury AETNA, která během jara pro Kaspersky kampaň navrhla a realizovala.

Že je bezpečnost dětí na internetu velké téma, dokazují ostatně i čísla. Ze 147 413 uživatelů na facebooku (kampaň cílila primárně na rodiče devíti až jedenáctiletých dětí), jich hned 7 929 zareagovalo na některý z příspěvků, případně rovnou prokliklo na samotný web. Ten během necelých dvou měsíců navštívilo 15 211 unikátních uživatelů a 3 627 dětí prošlo celým kvízem. Konkrétní odpovědi a infografiku si můžete prohlédnout na webových stránkách projektu: https://www.zelenymedved.cz/#vysledky.

Česká podoba kampaně Zelený medvěd byla inspirována animovanou knihou Kasper, Sky and the Green Bear, kterou na začátku roku vydala nizozemská autorka Marlies Slegers.

Strategicko-kreativní agentura AETNA byla založena v listopadu 1992 současným majitelem firmy Pavlem Doležalem. Soustředí se na přípravu dlouhodobých komunikačních konceptů, brand identit a strategické řízení značek. Se sídlem v Brně, 28 zaměstnanci a ročním obratem okolo 100 milionů korun patří mezi největší mimopražské agentury působící na českém trhu.

Infografika v plném rozlišení.