Fotografií, která znázorňuje úplně něco jiného, přilákal čtenáře web Autoforum.cz. 5. ledna, kdy vydal článek: „Smutné konce nizozemské elektrické pohádky, lidé už teď nemají kde tankovat“. V článku by šla snad opravit jen jedna drobnost, jinak situaci ohledně elektromobilů popisuje dobře. Web se však manipulace dopustil hned v úvodu, když použil fotografii, která pochází ze slavnostního otevření 50. dobíjecí stanice u dálnice. Je zřejmé, že Petr Miler chtěně či nechtěně publikoval oříznutou fotografii, kde nebyly balónky. Fotografie tedy rozhodně neznázorňuje běžnou frontu na nabití.

Skutečná fotografie bez oříznutí

V samotném článku jde tedy opravit, nebo spíše doplnit, jedna drobnost. Autor tvrdí, že „dobití auta s větším akumulátorem tedy trvá okolo 8 hodin.“ Petr Miler však hovoří o plném nabití. Akumulátory u elektromobilů mají tu vlastnost, že do 90-95 % se nabijí poměrně rychle. Od 20 minut do hodiny. Ten, kdo se tedy spokojí s dobitím na zhruba 90%, nemusí u dobíjecí stanice trávit hodiny. Dobít automobil na plné nabití si může například doma v garáži (u služebních aut v garáži firmy).

Je ovšem pravdou, že přechod na elektromobilitu bude nákladný. Německý deník Der Tagesspiegel uvádí, že jen na vybudování veřejných nabíjecích stanic jsou třeba investice ve výši 80 miliard eur (2 biliony korun).


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.