Ještě než Občanská demokratická strana 16. března vyloučila Václava Klause mladšího, vedl tento záměr v médiích a u osob s myšlenkovým zaměřením blízkým Klausovu k naprosto neuvěřitelným projevům, vyvolávajícím dojem, že se hroutí svět.

  • Karikaturista Václav Teichmann vyobrazil Klause juniora jako Husa na hranici (MF DNES 15. 3.)
  • Miroslav Korecký píše o „Ukřižování Klause juniora“ (MF DNES 15. 3.)
  • Kreslíř Richard Cortés pro změnu zobrazil Václava Klause mladšího jako Jana Ámose Komenského (LN, 21. 3. 2019)
  • Prezident Zeman označil Klause v rozhovoru pro jako skutečnou osobnost, solitéra podobného Churchillovi a de Gaullovi (MF DNES z 23. 3. 2019)

 

Je to manipulativní a trapná snaha dopomoci k důležitosti někomu, kdo ji nemá a kdo byl vícekrát opakovaně usvědčen jako manipulátor a lhář, připodobňováním ke skutečným historickým osobnostem, které jsou nezpochybnitelnými náboženskými, morálními či státnickými autoritami. V případě Ježíše Krista už to hraničí s rouhačstvím, což by mělo vadit zejména samotným Klausům, kteří se prohlašují za zastánce tradičních křesťanských hodnot.

V souvislosti s rodinou Klausů to není poprvé, kdy se někdo tohoto jména snaží dodat si na významu zneužitím historických událostí a osobností. Ze stejného kadlubu pochází i označení „sarajevský atentát“ pro pokus vnitrostranické opozice v ODS zbavit se Václava Klause v době, kdy byl právě služebně v Sarajevu (v listopadu 1997) či označení „toleranční patent“ pro dodatek k ostudné tzv. opoziční smlouvě, pomocí které si Václav Klaus a Miloš Zeman v roce 1998 rozdělili moc ve státě. Na toto zneužití císaře Josefa II. nedávno navázali i komunisté, kteří jako toleranční patent označují svou dohodu o podpoře vládě uzavřenou s majitelem hnutí ANO Babišem.

 

 


author