Společnosti jako Ford, Honda, Volkswagen, Adidas, Starbucks, Coca-Cola se zapojily do bojkotu, reklam, v platformách společnosti Facebook (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) kvůli nedostatečnému postupu vůči nenávistným projevům, falešným zprávám, dezinformacím. Firmy se tak připojily ke kampani Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk).
Provozovatel těchto platforem, tedy společnost Facebook, podle nich nedělá dost pro zastavení nenávistných projevů. Kampaň chce organizace Common Sense Media rozšířit do celého světa. Během několika dní od zahájení kampaně vyskočily na podporu iniciativy outdoorové společnosti Patagonia, REI a The North Face. Od té doby se seznam neustále rozrůstá a desítky dalších významných společností. Podle webové stránky Stop Hate for Profit obsahuje seznam zúčastněných společností od 29. června více než 100 jmen. Nyní jich je již několik stovek.
Web MediaGuru však upozorňuje, že ze stovky firem, které utrácejí za facebookovou reklamu nejvíc, se bojkotu pod heslem Stop Hate For Profit dosud zapojila méně než polovina. Uvedl to portál stanice CNN s odkazem na data od společnosti Pathmatics, která se zaměřuje na průzkum trhu. Připojit se k trendu zatím nechce například Walmart, American Express či Home Depot.
Při zúžení seznamu na 25 největších zadavatelů inzerce na sociální síti se pod bojkot podepsaly pouze tři společnosti – Microsoft, Starbucks a Pfizer. I kdyby tak učinily všechny z pětadvacítky největších, podle CNN by při přepočtu na loňské tržby Facebooku neumazaly více než tři procenta, respektive dvě miliardy dolarů. Taková čísla údajně naznačují, že finanční dopady celé akce pod hlavičkou Stop Hate For Profit mohou být poměrně omezená.
„Mám za to, že všichni tito zadavatelé reklamy se na platformu brzy vrátí,“ řekl Zuckerberg podle serveru The Information minulý pátek na poradě se zaměstnanci. „Nezměníme pravidla nebo přístup jen kvůli něčemu, co znamená hrozbu pro malé procento tržeb,“ řekl.