Tomio Okamura a jeho nepravdivé řeči o České televizi a Západonilské horečce

Tomio Okamura (SPD) se opět „rozohnil“. V pořadu „Bez cenzury“ na TV Barrandov si postěžoval, že ho (a jeho spolustraníky) Česká televize málo zve do svých zpravodajských pořadů. Konkrétně mělo jít o pořad „Události, komentáře“. „Redaktoři Českého rozhlasu a České televize jsou jen političtí aktivisti za veřejné peníze (…) Vždyť si vemte, že zástupce SPD byl pozván do pořadu Události, komentáře od začátku roku jen šestnáctkrát,“ tvrdil Tomio Okamura.

Proti tomuto se však ohradili zaměstnanci České televize i Českého rozhlasu. „Zástupci SPD byli letos zváni do Události, komenáře 78x, přijali 29x. Tomio Okamura letos zván 21x, přijal 8x,“ píše na Twitteru zástupce šéfredaktora a vedoucí zahraničního zpravodajství Michal Kubal. „A teď fakta. Jen v Událostech, komentářích vystoupili letos zástupci SPD třicetkrát. Celkem za první tři čtvrtletí vystoupili politici SPD ve sledovaných pořadech ČT24 142 krát,“ doplňuje další šéfredaktor zpravodajství ČT František Lutonský.

Obdobně je prý na tom i Český rozhlas. „Máme podobně špatné skóre, ze všech pozváni do 20ti minut Radiožurnálu přišli zástupci SPD v uplynulém roce jen dvakrát,“ píše na Twitteru moderátorka Marie Bastlová.

Podobné nepravdy tvrdil Tomio Okamury i v případě tzv. západonilské horečky. Dokonce si vymyslel i nemoc, která neexistuje.

Jak nám můžete pomoci, se dozvíte zde.

Jan Cemper