Okamura nařkl Blesk z cenzury a manipulace s průzkumy. Sám má máslo na hlavě

Tomio Okamura se zlobí na Blesk, že zástupce jeho hnutí nepustí do předvolebních debat. „Nastupuje nejtvrdší cenzura. Deník Blesk a on-line deník Blesk.cz se rozhodli opět, stejně jako vloni, zcela vynechat SPD z předvolebních debat. Tento postoj je naprosto zjevnou politickou cenzurou. (…) Deník Blesk cenzuruje naše hnutí dlouhodobě. Minulý rok na podzim před klíčovými volbami do Poslanecké sněmovny prezentoval Blesk jako jediné médium opakovaně falešné průzkumy, ve kterých mělo SPD pod 5% – a na základě tohoto nebyli zástupci SPD pozvání do ani jedné z osmi (!!) předvolebních debat Blesku,“ napsal na svůj profil.

Volební průzkumy pro Blesk.cz zpracovávala společnost Phoenix research. Ta zpracovává průzkumy podobně jako SANEP. Tedy online.  „Největší důvěře se ze šestnácti lídrů politických stran a hnutí těší Tomio Okamura následován Andrejem Babišem,“ zněla první věta článku s titulkem „SANEP: Premiér (říjen 2017)“, který zveřejnila osm dní před parlamentními volbami Česká tisková kancelář. Šlo o placenou reklamu agentury SANEP. Podle průzkumu, který ČTK zároveň zveřejnila, ovšem voliči ve skutečnosti favorizovali Andreje Babiše. Právě majiteli agentury SANEP Janu Fulínovi přitom letos v lednu poslalo Okamurovo hnutí z volebního účtu 7,4 milionu korun. Vyplynulo to z přehledu financí, které Svoboda a přímá demokracie (SPD) vydala před sněmovními volbami. Peníze konkrétně putovaly na účet Fulínovy společnosti Play Net, potvrdil Okamura. Jednatel firmy Play Net Radomír Pekárek byl v minulosti ředitelem agentury SANEP. Kromě toho je šéfredaktorem webu První zprávy, řazeného mezi manipulativní. A ve statutárních orgánech Play Net sedí i současný ředitel agentury SANEP Oldřich Zajíček,“ napsaly Lidovky.cz.

 „Nebojím se zde konstatovat, že Tomio Okamura manipuluje s voliči pomocí agentury SANEP a činí tak velice neomaleně. Již na počátku roku 2018 vyšlo najevo, že finančně přispíval agentuře Play Net a. s., která je napojena na agenturu SANEP. Ta ho opakovaně uváděla jako nejoblíbenějšího politika a politické straně SPD přiznávala příznivé volební preference,“ napsal antropolog Luděk Jirka pro Deník referendum.

SPD Tomia Okamury si také vybírá, která média pustí na svůj sjezd nebo na volební štáb. „Pravda, jak už to s Okamurou obvykle bývá, je samozřejmě zrcadlově obrácená: šéf SPD ignoruje média, u nichž nemůže kontrolovat výsledný obsah, což je naštěstí většina. I proto na pražskou konferenci strany – lze-li tak říkat smutnému cirkusu jednoho muže – nepustil mnohá přední média, která pak kromě údajné neobjektivity zkritizoval za to, že ho ignorují,“ konstatoval Petr Holec pro Info.cz.

Na neobvyklé chování si stěžovali i novináři, kteří se vloni v prosinci na sjezd hnutí dostali. „Reportér MF DNES akci sledoval z vyčleněné místnosti, odkud až na pár výjimek nesměl vycházet,“ napsal zpravodajský web Idnes.cz.

Jak nám můžete pomoci se dozvíte zde.
Líbil se vám článek? Podpořte nás a staňte se naším patronem!
Jan Cemper