Kremelská propaganda a vulgární texty. Patří Petr Štěpánek do RRTV?

Petr Štěpánek, bývalý člen ODS a Bloku proti islámu a zakladatel a aktuální člen další neúspěšné strany Alternativa pro Česko, označovaný v oligarchickém projektu Parlamentní listy jako „mediální analytik“, „politický glosátor“, „komentátor“ a aktuálně (a z neznámých důvodů) i jako „spisovatel“, byl hnutím ANO letos v září nominován na členství v Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, kde už jednou působil. Svůj nesouhlas s nominací vyjádřili zástupci občanských iniciativ a profesních svazů 21. 9. 2018. O tom, co Petr Štěpánek dělal, už psali například Erik Tabery v článku Nejdražší radní z 22. 9. 2018, Milan Šmíd na serveru Louč 24. 9. 2018 v příspěvku Moje dotýkání a potýkání s Petrem Štěpánkem (kandidátem členství v RRTV) nebo Kristina Žantovská v článku „Petr Štěpánek není žádný skaut“ v Lidových novinách 27. 9. 2018.

Uvedená stanoviska však nezdůraznila ještě jednou negativní stránku Petra Štěpánka – totiž věrné šíření kremelských dezinformací. Však jej i Petra Žantovského Marek Wollner z České televize označil jako roztleskávače kremelské propagandy. A to zcela právem, jak dokládají dva níže uvedené případy.

Červené karty

Prvním případem byly červené karty, které účastníci protizemanovské demonstrace 17. listopadu 2014 symbolicky ukázali prezidentovi. Hned druhý den vyšel článek na ruském propagandistickém serveru Aeronet (to, že je ruský, potvrzuje už i Štěpánkův kolega Žantovský), kde se tvrdilo, že akci organizovala americká ambasáda, která prý dodala kartičky. Mělo tam být napojení na i Karla Schwarzenberga, odpůrci údajně byli napadáni demonstranty, důkazem amerického vlivu měly být transparenty v cizích jazycích atd. – a vůbec mělo jít o český Majdan. Náš server se touto záležitostí zabýval v listopadu 2016 v článku 17. listopad 2014 dva roky poté aneb Zeman, Schapiro, kartičky – jak se to rýmuje? Na základě předchozích zjištění webu „Zpravodajství bez cenzury“ i autopsie jsme vyvodili jasný závěr: celé je to jedna velká lež. Ostatně to dokazuje už i fotografie, kterou uvádíme v našem tehdejším článku. Je na ní zřetelně vidět, že kartičky jsou různé barvy i formátu a že jsou vůbec značně improvizované. (Pro informaci nejen Petru Štěpánkovi uvádím, že červené karty tohoto druhu není třeba tisknout, protože si v kdejakém papírnictví lze koupit červený karton formátu A4 a rozstřihnout jej na čtyři díly; balení 20 kusů lze koupit za 55,- Kč, kartony se prodávají i jako tzv. kusovka.)

A jak se k tomu vyjádřil Petr Štěpánek?

Radim Panenka: „Nejvýrazněji se kritici projevili 17. listopadu nejprve na Národní třídě s červenými kartami a následně téhož dne na Albertově, kde létaly i vajíčka před zraky dalších evropských prezidentů. Argumenty demonstrantů byly, že Miloš Zeman navzdory slibu nesjednocuje společnost. Ta je skutečně rozdělená, nicméně dá se říct, kdo to primárně zavinil?

Petr Štěpánek: „Tomu, že jde o nějaké spontánní akce, může věřit jen hlupák. Výrobu a distribuci červených karet musí někdo zorganizovat, zařídit a taky zaplatit. Nemám potřebu pátrat, zda tyhle stopy vedou do okolí Schwarzenbergova volebního štábu či na americkou ambasádu, ať je tak či tak, anebo úplně jinak, s rozeštváváním společnosti si zahrávají právě tihle „organizátoři“. Že jsou někteří lidé jako ovce, na tom není nic nového. V tomto případě se ovce dobrovolně označily červenými kartami. Ponejvíce připomínaly Maovy následovníky mávající rudými knížkami.“

Před chvílí jsem říkal, že doporučuju přemýšlet. A když už jsme narazili na ty údajně spontánní červené karty, možná by tedy stálo za to, kdyby někteří popřemýšleli i nad tím, že ty karty nespadly z nebe, nýbrž že je někdo vyrobil, připravil, distribuoval a hlavně financoval a jejich hromadné použití organizoval. Docela signifikantní je, že naše novinářské investigativce z hlavního proudu tyhle otázky vůbec nezajímají.

Sestřelení letu MH 17

„Ono to je vlastně tak trochu jedno, který Voloďa zmáčknul čudlík, kterým nad Ukrajinou sestřelil malajsijské letadlo. Jestli to byl Voloďa ukrajinský, ruský, proukrajinský či proruský. Každý, kdo má v hlavě mozek a sleduje nepředpojatě světové dění, přece od prvopočátku ví, že politickou odpovědnost za sestřelení civilního letadla, stejně jako odpovědnost za rozvrácení Ukrajiny, zničení Donbasu, odtržení Krymu, tisíce mrtvých a miliony uprchlých nesou politici Evropské unie a Obamova administrativa.

Tihle gauneři vehnali Ukrajinu kvůli asociační dohodě do nesmyslné bratrovražedné války, tihle gauneři spolu se zločincem Sorosem zpunktovali a platili Majdan, tihle gauneři stojí za ukrajinským státním převratem. Ne, že bych si myslel něco dobrého o Janukovyčově režimu, ale byl to řádně, tzn. v relativně demokratických volbách zvolený prezident. A jeho vina? Lavíroval mezi EU a Ruskem. Nic jiného ostatně kvůli geografické poloze Ukrajině nezbývá.

Teď na Ukrajině vládne jiný oligarcha, na paty mu šlapou místní fašouni, jakékoli pozitivní řešení je v nedohlednu a Ukrajina je v mnohem horším stavu než před Majdanem. Svůj díl viny na ukrajinském rozvratu mají samozřejmě i čeští politici na čele se senilním Schwarzenbergem a hloupým Kocábem, kteří se jezdili na Majdan vykecávat, a v závěsu za nimi také bezcharakterní, eurohujerská Sobotkova vláda.“

Více ukázek ani není zapotřebí, zde máme extrakt všeho. Petr Štěpánek zcela jednoznačně papouškuje ruskou propagandu, když asociační smlouvu Ukrajiny s EU označuje za zločin – zatímco u nás prezident a jeho okolí propagují obchodní politiku mnoha azimutů. Stačí si blíže rozebrat tento kremelský a Štěpánkův „myšlenkový“ pochod – uzavřít asociační či obchodní smlouvu je něco špatného? Stejně nesmyslná jsou tvrzení o fašistech, Majdanu zaplaceném a iniciovaném ze strany EU, USA spolu se Sorosem a údajně stejně organizovaném pokusu o Majdan u nás prostřednictvím červených karet. Štěpánek jen opakuje klasický (sovětsko-)ruský narativ tvrdící, že vystoupení proti Kremlu milým činitelům nemohou než být podnícena a zaplacena ze zahraničí (vždyť přece není možné, aby normálního slušného občana napadlo něco tak podlého, musel být někým zlým naveden). Ostatně totéž současná kremelská propaganda tvrdí nejen o ukrajinském převratu, ale i o maďarském povstání v roce 1956 či o pokusu o tzv. socialismus s lidskou tváří v Československu v roce 1968. Petr Štěpánek zde Kremlu zdatně sekunduje. Ostatně je jen příznačné, že se jej v článku „Bude Petr Štěpánek za teroristu?“ na České pozici 24. 9. 2018 pohotově zastal Jan Schneider, tedy Štěpánkův spolubojovník na poli hájení kremelských zájmů[1] .

A ještě poznámka k výrazivu, které Štěpánek používá – slova jako sluníčkáři, pravdoláskaři, eurohujeři, havloidi (rovněž v článku z PL 28. 2. 2015), presstituti, označování protestujících proti Zemanovi jako ovce či hanění názorových oponentů stylem „senilní Schwarzenberg“, „propagandistické prase Tabery“ nebo „hloupý Kocáb“ jen ukazují naprosté novinářské neumětelství a neschopnost používat argumenty, což autora nutí uchylovat se k pouhému nálepkování a urážkám, typickému prostředku dezinformátorů. Takovéto výrazivo odpovídající páté cenové skupině je opravdu vhodné jen pro novinářskou pornografii, pokleslý bulvár, jakým jsou právě i Parlamentní listy oligarchy a majitele herního impéria Valenty. Takovémuto novinářskému stylu se dříve říkalo šmokovina.

Očividně se tak potřeba instalovat takovouto osobu do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání limitně blíží nule.

[1] Například zde: http://manipulatori.cz/jan-schneider-ruske-myty-neziskovkach/ nebo http://forum24.cz/pseudoodbornik-jan-schneider-proc-ho-musime-poslouchat-v-ceskem-rozhlase/

Líbil se vám článek? Podpořte nás a staňte se naším patronem!