Kremelská propaganda šířila v roce 2018 řadu nepravdivých a nesmyslných zpráv, které měly za účel očerňovat Západ a Ukrajinu. Rusko bylo zároveň popisováno jako jedna z mála „oáz“ dobra. Internetový portál EUvsdisinfo.eu přinesl žebříček těch nejznámějších zpráv, které Kremelská média šířila jako pravdivá, ale šlo při tom o výmysly.

„Norové vyšli do ulic několika míst, aby protestovali proti cvičení NATO“, hlásalo v uplynulých dnech několik ruských a gruzínských portálů. V článcích použili fotografii, která zobrazovala dvojici lidí s transparentem s nápisem Nobody Asked Thou Occupation. V češtině se heslo dá přeložit jako: „Nikdo vás o okupaci nežádal“.

Příští rok se v Evropě uskuteční téměř třicítka voleb, důležité hlasování čeká například i Slovensko, kde se uskuteční prezidentské volby. Jak ukazují zkušenosti z jiných zemí, výsledky může do značné míry ovlivnit šíření dezinformací a lží. Na co se máme připravit? Původně vyšlo na webu Antipropaganda.sk: https://antipropaganda.sk/ako-funguju-ruski-internetovi-trollovia/

Rakouské ministerstvo vnitra pod vedením Herberta Kicka z pravicové FPO (Svobodní) se nechtělo bavit s částí médií a chtělo jim omezit přístup k informacím. Na veřejnost se dostaly pokyny pro styk s veřejností, které rakouskému policejnímu mluvčímu poslal někdo přímo z ministerstva. „Potrestán“ měl být týdeník Falter a deníky Kurier a Der Standard. Podle pokynů s nimi měla policie…